mandag 26. mai 2008

Male teakmøblene?

Fikk en litt vill ide i går. Kan jeg male teakmøblene på terrassen? Fikk plutselig for meg at jeg fikk lyst på svarte utemøbler.

Det er jo arvegods fra foreldrene mine. Faren min lakket dem før vi fikk dem og nå er de like stygge igjen. Hadde de ikke vært lakket hadde jeg nok beiset dem med svart treolje, så en som hadde gjort det.Men nå må jeg jo male siden de er lakkerte. Tror det kan være vanskelig å få det pent.
Her er et bilde fra en som beiset med sort treolje, fra bloggen livetleker. Setter ikke inn bildet her, men linker til det.
Her er et eksempel på en stol i hhv hardwood og svartlakkert hardwood. Jeg synes de svarte er finest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvis det er ekte teak, synes jeg du skal forsøke å få bort lakken. Ekte teak blir utrolig pen i vær og vind. Den får en sølvgrå farge etter hvert, og den trenger ikke olje for å klare seg.

Er det andre trematerialer anbefaler jeg sort beis.

Lykke til.